• בלוג
  • אודות
  • קורס משירות למוצר
  • הדרכה טכנית 1X1
  • שיחת מיקוד אישית
  • יצירת קשר
  • כניסה למנויים
  • בלוג
  • אודות
  • קורס משירות למוצר
  • הדרכה טכנית 1X1
  • שיחת מיקוד אישית
  • יצירת קשר
  • כניסה למנויים

איך לבדוק אם נכון לך לבנות מוצר דיגיטלי עכשיו

מאי 29 , 2018 אין תגובות

לקראת פתיחת מחזור חדש של הקורס שלי "משירות למוצר",

החלטתי לכתוב ולדבר על מתי לדעתי נכון לעשות את הצעד הזה של בניית מוצרים דיגיטליים בעסק,

וגם לספר על הגישה שלי לכל התהליך כדי לעזור לך לבדוק אם זה הזמן הנכון בשבילך להתחיל לבנות מוצר דיגיטלי.

 

ותק ונסיון עם לקוחות

 

מתוך הנסיון שלי בעבודה עם עשרות לקוחות על בניית מוצרים דיגיטליים, הגעתי למסקנה שלרוב העסקים לא יהיה נכון לבנות מוצרים דיגיטליים ממש בתחילת הדרך בעסק.

 

אני לא אגיד שזה לא אפשרי. יש כאלה שעשו את זה, אבל גם מי שהתחיל מיד במכירת מוצרים, ככל הנראה, הכיר היטב את הקהל שלו עוד קודם לכן. אולי על ידי ניהול קבוצת פייסבוק בנושא, אולי על ידי כתיבת בלוג, אולי במסגרת עבודתו בתור שכיר בכלל..

בעצם, הנקודה החשובה היא לאו דווקא הוותק של העסק, אלא היכרות טובה עם מי שעתיד להיות הלקוח שלך.

 

ב"היכרות עם לקוח" אני לא מתכוונת לפרופיל לקוח שכולל טווח גילאים וכמה מאפיינים. אני מתכוונת לנסיון עבודה בשטח עם הלקוחות האלה.
אין מה לעשות, יש הבנות שנרכשות רק באמצעות עבודה ואינטראקציה עם אנשים, תאוריה לא מספיקה כאן.

 

אז אם עדיין יש לך נסיון מועט בעבודה עם לקוחות בתחום ההתמחות שלך, הייתי ממליצה לצבור קודם יותר נסיון לפני שעוברים לארוז את הערך בצורת מוצר דיגיטלי.

פשוט בגלל שבמהלך בניית המוצר עולות כל מיני שאלות. אם אין לך מספיק נסיון בעבודה עם אנשים, הבנה איך הם עוברים את התהליך, איפה מתקשים, מה שואלים, יהיה לך הרבה יותר קשה להתקדם עם המוצר ויש סיכוי גדול שהכל ייתקע באמצע.

 

לקוחות שאפשר להציע להם את המוצר

 

בכוונה לא כתבתי "קהילה". כי אני לא מתכוונת בהכרח לרשימת תפוצה בגודל כזה או אחר (או בכלל) ולא לאנשים שמחכים כבר בתור כדי לקנות את המוצר שלך. אם זה המצב, זה כמובן מצוין, אבל אני מניחה שאם זה היה המצב, כבר היית בונה את המוצר שלך 🙂

 

אז למה הכוונה?

הסעיף הזה גם קשור קצת לותק בעסק ועבודה עם לקוחות.

לפני שמתחילים בבניית מוצר דיגיטלי, כדאי שיהיה לך איזשהו מאגר, גם אם קטן, של אנשים שלדעתך המוצר הזה יהיה עבורם מאוד מועיל ושווה (גם אם כרגע לא לגמרי ברור מה בדיוק הוא יהיה).

יש פה בעצם שני דברים חשובים: האחד, יותר כמותי – איזושהי כמות של אנשים שכבר מכירים אותך בצורה כזו או אחרת (אולי עבדו איתך בעבר, אולי התעניינו ובסוף לא סגרו, אולי קראו תוכן שלך, אולי עוקבים אחריך בפייסבוק).

 

והשני – יותר "איכותי". כלומר, אם כרגע אין לך מושג מי יכול לקבל ערך מהמוצר שלך, ככל הנראה יהיה קשה למכור את המוצר הזה, גם אם זה אחלה מוצר. אז אם קשה לך לחשוב על אנשים סצפיים, אני ממליצה לחזור לסעיף הקודם ולצבור קודם קצת יותר נסיון בעבודה עם לקוחות, מה שיתן מענה באופן טבעי גם על הסעיף השני.

 

הבנה שזה עוד אפיק בעסק

 

יצירת המוצר זה משהו שאמור לפתח את העסק, להגדיל את החשיפה ולאפשר לך למנף את הזמן שלך. לא משהו שצריך להציל את העסק.

 

ככל שיהיה לחץ גדול יותר ותקוות לגבי המוצר – כך הסיכוי שזה באמת יעבוד כמו שמצפים הוא קטן יותר.

 

יש בעלי עסקים שמגיעים למקסימום יכולת ההכלה שלהם ("יומן מלא") ורק אז מבינים שהם חייבים למצוא דרך למנף את הזמן שלהם כי הם כבר לא מסוגלים לעבוד כל כך הרבה. אני לא חושבת שצריך להגיע למצב הזה. בעיקר בגלל שיש שחיקה גדולה ומעט מאוד זמן להקדיש לבניית המוצר. במצב כזה צריך קודם לעשות איזשהו תהליך ייעול לעסק כדי לפנות זמן ופניות נפשית לפרויקט חדש.

 

בהחלט אפשר להתחיל לבנות מוצר עוד לפני שהיומן שלך מלא עד אפס מקום בלקוחות, אבל כן חשוב שהעסק ימשיך לתפקד גם בזמן שעובדים על המוצר. זה יאפשר לך לעבוד עליו יותר בקלילות, לעשות נסיונות ולאפשר לפתרונות הנכונים להגיע.

 

ומה לגבי הזמן? איך אספיק גם לתחזק את העסק בשוטף וגם לעבוד על המוצר?

 

אז כמו שכתבתי קודם, אם ממש אין לך רגע לנשום, כדאי לעשות איזושהי עבודת ייעול (אפשר ללמוד על האפשרויות השונות במיני קורס "מינופים ראשונים") לפני שניגשים לעבודה על פרויקט "מוצר דיגיטלי", אבל אם יש לך איזושהי זמינות להתחיל לעבוד על המוצר, אל דאגה – זה לא אמור לקחת לך שעות על גבי שעות, לפחות לא לפי הגישה שלי לבניית מוצר. וזה מביא אותי לדבר על הגישה שלי לבניית מוצר דיגיטלי במינימום זמן והשקעה מראש:

 

מוצר במינימום זמן והשקעה

 

מה זה אומר בעצם ובמה שונה הגישה שלי מגישות אחרות לבניית מוצרים דיגיטליים?

הגישה שלי אומרת דבר כזה: המטרה שלך היא לבנות את הגרסה הראשונית של המוצר שלך בכמה שפחות זמן ועם מינימום הכנות מראש.

 

למשל, אנשים שמצטרפים לקורס שלי לא יוצאים בסוף עם מוצר מושלם שכולל אוטומציה מלאה של כל התהליכים.
הם כן יוצאים עם מוצר שאפשר להתחיל למכור ולקבל החזר מיידי על ההשקעה בקורס וגם – לקבל כסף והמלצות בזמן שהם עושים "נסיעת מבחן" למוצר שלהם, מדייקים אותו ועונים לעצמם על המון שאלות שבדרך כלל עולות במהלך העבודה על מוצר דיגיטלי כמו "האם להכניס תמיכה אישית?", " האם זה מספיק תוכן כדי שאנשים יבינו?", "האם התמחור נכון?", "האם זה מוצר מספיק מושך ואטרקטיבי?" ועוד.

 

ומה לגבי האוטומציה? הרי בשביל זה רציתי מוצר…

אחרי שמקבלים בטחון בכך שהמוצר שלך אכן טוב, מבוקש, עובד – הקפיצה הבאה למצב שבו יש אוטומציה תהיה הרבה יותר מהירה וקלה.

 

אז אני מקווה שעזרתי לך להחליט אם בניית מוצר דיגיטלי זה הדבר הנכון עבורך עכשיו ואם החלטת שכן והתחברת לגישה שלי – אני מזמינה אותך להצטרף למחזור החדש של הקורס שלי "משירות למוצר" שמתחיל ביום ראשון ה- 3.6.18.

את כל הפרטים על הקורס ומחירי ההשקה המיוחדים אפשר לראות כאן: קורס משירות למוצר

 

שאלות ותגובות מתקבלות כאן בברכה!

שתפו אם אהבתם
  • Pinterest
  • Facebook
  • אימייל
  • Twitter
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים פופולריים
  • תני לי דוגמא למוצר (דיגיטלי)
  • למה מישהו שכבר מוכר מוצרים דיגיטליים במליוני דולרים, עושה "פיילוט"?
  • כדאי לקרוא: ספרים מומלצים
  • שווה קריאה (או צפייה, או שמיעה) מאי 2017
  • 4 שנים, 88 מדינות ומשרה מלאה – ראיון עם דין קיכל
חיפוש
  • 
  • 
Follow on Instagram
הוקם ע"י Site Success - הקמת תשתיות למוצרים דיגיטליים
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס